V minulosti několikrát posouvaný termín otevření klíčové dopravní stavby zatím stále není znám. Stavba je takřka dokončena. Zpoždění ale nabírají instalace technologií nutných pro provoz Blanky. A dodavatel, firma ČKD Praha DIZ, tvrdí, že práce nestihne dokončit dřív než v dubnu příštího roku.
Z podkladů, která má ČTK k dispozici vyplývá, že ČKD Praha DIZ kvůli neuhrazeným fakturám hrozila Praze zastavením prací a žalobou k rozhodčímu soudu. Zvolila by tak stejný postup jako stavební firma Metrostav, která na konci loňského roku kvůli dluhům ze stavby odešla a případ skončil u soudu. Praha celou dobu tvrdí, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Stavba, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), se totiž v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Vyjde na 36,9 miliardy.
Velín na Strahově kontroluje nejenom Strahovský tunel, ale i tunel Mrázovka, Zlíchovský a Těšnovský tunel a tunel pod Letnou. Dispečeři podle Tandlera hlídají ventilaci, osvětlení, ale i požární a bezpečnostní signalizaci. Samotnou dopravu v tunelech a vůbec v Praze mají na starosti zaměstnanci centrály Na Bojišti.
zdroj: ČTK