"Pokud je v jogurtu dostatek ovocné složky, nemusí si vypomáhat aromaty, barvivem, škrobem či želatinou, proto doporučujeme těmto položkám na obalu věnovat pozornost," uvedl Ondřej Jánoška z časopisu dTest. Přesto se podle něj nelze vždy spolehnout ani na etikety. Z barviv výrobci podle dTestu často používají například barvivo E 120 známé také jako košenila či karmín, které bývá spojováno s hyperaktivitou dětí.
"Výrobci na etiketách často slibují více ovoce, než pak v jogurtu skutečně je. Lákají například také na označení „živý jogurt“ či „živé kultury“," uvedl. To je podle něj také zavádějící tvrzení. Požadované množství ušlechtilých živých bakterií mléčného kysání totiž podle něj musí obsahovat každý výrobek označovaný jako jogurt.
Vítězem testu se stal jahodový jogurt Billa Naše bio vyráběný Mlékárnou Valašské Meziříčí. Měl nejvyšší obsah jahod ze všech testovaných výrobků, zároveň neobsahoval žádná umělá barviva ani aromata. V senzorickém testu nejlépe dopadl jogurt od jindřichohradecké firmy AGRO-LA, který zároveň neobsahoval žádné chemické náhražky, co do množství jahod se umístil na čtvrtém místě.
Třetím jogurtem s pouze přírodními složkami byl Bio selský jogurt Hollandia, ten však neuspěl v senzorické části testu. V senzorickém testu totiž podle dTestu prý hodnotitelům překvapivě více chutnaly uměle dochucované jogurty.
zdroj: ČTK